Kişinin yasevimliığı cemiyet süresince kıymeti olan , kapasite, tutum ve gayrı davranış biçimlerini vüruttirdiği proseslerin tüyönetmen.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara bakılırsa insanların davranışlarında belli vürutmeler esenlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim; bireyin davranışlarındaki evetşantısı yoluyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğaksiyonme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü gibi eğitimin bir çok teşhismı gestaltlabilmektedir. Fakat, günümüzde çoğunlukla yeğleme edilen teşhism:
“Kişinin davranışında, kendi evetşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin yalnızçlarına yönlü ) bileğaksiyonme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu tanıma bakılırsa;
· Eğitim bir prosestir.
· Eğitim sürecinde, bireyin davranışlarının matlup yönde bileğaksiyontirilmesi yalnızçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğaksiyonme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde bireyin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç kök öğesi vardır.
1. Ammaç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Eğitim yalnızçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam değer ve yorum ile son bulur. Sürecin bu mantığı kül kültürler bâtınin tıpkıdır. Ammaçların içinde ne olduğu ve öğrenme bâtınin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre bakılırsa bileğaksiyonebilir, lakin sürecin doğası bileğaksiyonmez.
Eğitim kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün boyunca birgani filozof ve pedagog, eğitimin ne başüstüneğuna üstüne farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuştur. Hasetmüzde ise eğitimin akseptans edilen ölçün teşhismı şudur: Eğitim, bireyin davranışlarında kendi evetşantıları yoluyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğaksiyonikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın süresince eğitime üstüne bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları yoluyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğaksiyonikliği” ve “süreç” gibi kelimeler eğitimin ana taşlarıdır.
Eğitim, âdemoğlu bâtınin hayat boyu devam fail bir prosestir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere yönlü olabileceği gibi istenmedik yönde bile vürutebilir. Eğitim sürecinin aksiyonletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği gibi vürutigüzel bile olur. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal yetişek, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal yetişek denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek ekol, dershane, yetişek merkezleri gibi mekânlarda verilen yetişek formal; bireyin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan yetişek ise informal eğitidir. Yani yetişek yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine bakılırsa sınıflandırıldığında formal ve informal yetişek tutulmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal yetişek okullarda evet da kurumlarda belli bir tasavvur ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu yetişek tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende yetişek süreci yönetimsel bir kadro ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal yetişek ise tabiatıyla vüruten hesapsız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki fert bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir tip olarak ele kızılındığında ise yetişek sisteminin üç kök ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Menşe; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, donanım, maliyet, personel gibi fiziki unsurlardır. Süreç; ekol süresince gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde ihtisas, yeterlilik, bitirme, test özları gibi matlup davranış bileğaksiyoniklikleridir.