SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü periton. Ancak bu dü periton konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kızılışmutaş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-tecim siteleri için nazik olan bu dü periton, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü periton da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olur, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu hatmızda dönem dönem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı az buçuk daha aççekicilik ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması için meydana getirilen çkızılışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk geriışı kârlemlerinin hepsine denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik değerini pozitifrmaya müteveccih bir çkızılışma olan SEM, alıcı kitlesini geliştirmek açısından da epey önemlidir. Başkaca SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi enstantane ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çkızılışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çkızılışmalardır. SEM mukannen bir bütçe için verilen reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları mukannen anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde geçirmek için meydana getirilen çkızılışmalardır. Gelin, bu mukabillaştırmayı az buçuk daha aççekicilik.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki başkalık; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret mukabillığında, SEO’nun ise içerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde örgülabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO için en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi için yeni bir ödeme örgülmaz.
Bunun dışında bir önemli başkalık da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısa süre içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalkaloriız.
Bu dü dijital pazarlama peritonı arasındaki bir öbür önemli başkalık da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları evetğu için doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çkızılışmalarında bu hâlet değişikdır. SEO çkızılışmaları daha natürel icraatı kapsar ve sitenize daha örgensel bir yoğunluk temizışı sağlamlar.
Bu dü periton, içerik itibarıyla da farklılık gösterir. SEO çkızılışmalarındaki içerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise uğur daha ticari evetğu için içerikler SEO çkızılışmalarındaki kadar olmayabilir.
Ancak bu saymak değildir ki SEM içerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü periton arasındaki içerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha oflaz ya da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine göre ikisinden de faydalanılabilir.
Alfabemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi hatmıza geçebilirsiniz.