Klima aletinin zamanı insaniyet derece eskidir. İlk insanlar üst ısılarını koruyabilmek ve zatî konfor getirmek derunin hayvan derilerini kullanıyorlardı. Daha sonraları Mısırlı egemen sınıf, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Orantı çağlarda Leonardo Da Vinci, doğru bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak derunin akarsu gücü ile çallıkışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda çabucak vürutti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya temellandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını teşhisttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk mehabetli kullanım düzlükını 1920′ li yılların başlangıcında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her hin 20 derecedir” ilanını asmıştı. Peşi sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu vüruttirdi. Hızla devam eden fen vürutmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya temellandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini kontrolör eden bir süreçtir. Günümüzde insanlar, daha hafif ve vergili yaşayabilmek derunin klima aletinı yeğleme etmektedir. Bir kaç yıl öncesine derece klima lüks olarak ikrar edilmekteydi. İnsanlar evlerinde veya anlayışyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya dayanıklı istek etmiyorlardı. Ancak aradan sabık birkaç yılda çok tadil başüstüne. Artık klima bulunmayan anlayışyerlerinde kimse çallıkışmak istememektedir. Önce anlayışyerlerinde geniş olarak kullanılmaya başlayan klimalar, son dönemlerde evlerin de elzem konfor amortisörı olmuştur. Son uygulayım bilimi ile vüruttirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı sadece gökçe yazın serinleşmek derunin kullanılan bir amortisör olmaktan çıihtiyarp, kışın da ısınmak derunin yeğleme edilen amortisör yapmıştır. Klima kullanım allıkışkanlığı ülkemizde yeni vürutmeye temellamıştır. Pazardaki ürün ve hediye çeşitliliği kontrasında tüketicilerimiz karar verme sürecinde enikonu karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın allıkınan klimaların, Türkiye’ nin diyar koşullarına ve klimatize edilmek maksut mekana oranlı seçilmemiş olması, ehliyetli servis desteğinin esenlanamaması, rast montaj icraatının örgülmaması kabil nedenlerle maatteessüf tüketicimiz kıygın olmaktadır. Soylu erki ömrü ülkemiz koşullarında ortalama 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın kabız maliyetinin yanında pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile erke maliyeti de dikkate allıkınmalıdır. Klima amortisörı satın allıkınmadan önce bu kriterler dikkate allıkınarak değersiz bir tetebbu örgülmalıdır.